top of page

הודעות נבחרות

Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.

הודעות האחרונות

הודעות האחרונות

ארכיון

חפש לפי תגיות

חפש לפי תגיות

No tags yet.

לעקוב אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • SoundCloud Social Icon

אחלה עשיה | עדכון דצמבר 2013, מהנעשה בעמותת אחל"ה


אחלה של עשיה – מהנעשה בעמותת אחלה לאחרונה:

"אחלה עשיה" – היא הפינה בניוזלר – שנוצרה כדי לעדכן אתכם בפעילות של עמותת אחלה בחודשים האחרונים. חשוב לנו שתדעו מה קורה בעמותה, כדי שתוכלו להיות שותפים – על ידי הצעה של רעיונות, הפניה של משפחות, וכן הפניה של מתנדבים ואנשים נוספים שיכולים לתרום למרכז. רק כך תישארו מעודכנים ותדעו מה אנחנו עושים ולמי אנחנו יכולים עוד לסייע ולתרום.

  • מרכז היענו"ת – הקשבה, יעוץ, עזרה נפשית ומשפחה תומכת – הנו הפרויקט העיקרי שהעמותה מפעילה כיום המהווה כתובת מרכזת לכל צורכי המשפחה המיוחדת. אנו ממשיכים להיפגש עם המשפחות הוותיקות והחדשות ולשמור על קשר עם משפחות שכבר אינן זקוקות לנו ולסייע ככל יכולתנו לכולן. העבודה שלנו מגוונת ביותר והרי כמה דוגמאות: מציאת מסגרת לתלמיד שנותר ללא מסגרת חינוכית, מניעת אשפוזים פסיכיאטריים , ליווי משפחה של תלמיד שעבר טראומה קשה וזקוק לשיקום האמון בעצמו ובסביבה ולמציאת מסגרות המתאימות לשיקומו. ליווי זוגות עם צרכים מיוחדים ללא מסגרת המעוניינים להינשא, ליווי משפחות בהן ישנם קשיים מורכבים ומתחים מיותרים. ליווי והדרכת משפחות שבהן הפתרון לקשיים הנו ביציאת הבן או הבת לדיור בקהילה אך הבן או הבת אינם מעוניינים לצאת מהבית ולכן נדרשת כאן יצירתיות רבה בליווי ובישום פתרונות למשפחות אלה. הצוות עוסק גם במציאת פתרונות תעסוקתיים גם לאלה שמצאו עצמם חודשים רבים ללא תעסוקה. כן אנו עוסקים בליווי משפחות בהן לאחד מבני המשפחה קשיי התנהגות ועוד.

  • שיתוף פעולה הדוק עם שרותי הרווחה והבריאות – העיקרון שמנחה אותנו בעבודתנו במרכז היענות בשנים האחרונות הוא עבודה בשיתוף פעולה עם הרשויות השונות ולעשות ככל הניתן שלא להתעמת עמן, גם כאשר אנו נתקלים בהתנהלות שאינה לשביעות רצוננו. למשל לאחרונה, פנינו למשרד הבריאות בבקשה לבצע אבחון מחודש של אדם כבן 50. המשרד נענה לפנייתנו וכעת בעקבות האבחון אנו מקווים שנוכל לסייע לו לצאת מהבית בו הוא שוהה כבר מספר שנים ולמצוא מסגרת מתאימה. היו גם מקרים לאחרונה בהם ההתנהלות מול הרשויות הייתה מורכבת יותר – ודרשה התכתבות ארוכה ללשכת שר ולגורמים המבקרים את משרדי הממשלה וזאת בכדי לאפשר לאנשים לקבל את השירות המתאים להם ביותר.

  • השתתפות בועדות של משרדי הרווחה והבריאות – כמו כן, לבקשת מספר משפחות השתתפנו במספר ועדות של משרד הרווחה העוסקות בתחום התעסוקה והדיור. המשפחות מספרות כי השתתפותנו בוועדות עזרה להם מאוד, וכי ייתכן שיש וועדות שהיו מסתיימות אחרת ללא נוכחותנו. אנו משתדלים לסייע בייצוג של המשפחה, גם כאשר במשפחה עצמה נשמעים מספר קולות, ולהם עצמם לא ברור לאן הם רוצים להגיע. פן חשוב נוסף של עבודתנו הוא גישור בין המשפחה לעובדי הרווחה שכן לעיתים נוצר רושם מוטעה בקרב עובדי הרווחה כלפי המשפחה – וחשוב לנו להיות שם כדי לייצג את המשפחה, וכדי לסייע לכל הצדדים המעורבים להביט על המצב מזווית ראייה רחבה , לחשוב "מחוץ לקופסא" וביצירתיות רבה, לייצג את המשפחה , להציג את המציאות המורכבת ולהביאה בפני הרשויות.

  • שילוב חונכים ומתנדבים בעבודה עם משפחות – בעקבות בקשה של מספר משפחות – סייענו למספר משפחות לאחרונה למצוא חונכות מתאימות. כך לדוגמא חונכת אחת מלווה נערה עם קשיי תקשורת, וחונכת נוספת מלווה בחורה עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בין החונכות לחניכות נוצר קשר טוב במיוחד – והבנות מצפות בכל שבוע להגעת החונכות. עבור החונכת זה בסך הכול לבוא לבקר ולהיות עם המשפחות והבחורות שכה זקוקות לביקורים אלה , אך עבור המשפחה זה עולם ומלואו ! חלק מהחונכים עובדים תמורת מלגה, וחלק מהם בהתנדבות כל למשל חיילת שנכנסה להתנדב במשפחה מסויימת. מי שמעוניין להתנדב כחונך, או משפחות שזקוקות לחונכים יכולות לפנות אלינו – ונשתדל למצוא להם חונך מתאים. חשוב לציין כי מכיוון שמדובר בליווי של אנשים עם צרכים מיוחדים אנו עורכים מיונים מקדימים ומראיינים את כל החונכים המועמדים – כדי לבדוק את התאמתם לתפקיד. כעת אנו מחפשים חונך גבר מתנדב לעבודה עם בחור צעיר בדרום תל אביב עם קשיים תקשורת, רצוי ספורטאי שיכול להפעיל את הבחור. נשמח אם אתם מכירים מועמדים מתאימים – תפנו אותם אלינו בהקדם.

  • שילוב צעירים עם צרכים מיוחדים בפעילות חברתית בהתנדבות של נוער במרכז לחיים עצמאיים – הפעילות מתקיימת בימי שלישי בשעות 15:45-18:00. הפעילות משותפת עם תלמידי התיכון הישראלי למדעים ואומנויות, כיתות י'-י"ב. ביום זה מתקיימות 3 פעילויות מרכזיות: קריאה – בו קוראים סיפור קצר ודנים עליו ביחד, פינת המחשבים – בו כל מי שמעוניין יכול לקבל עזרה של 1×1 (אחד על אחד) בכל תחומי המחשבים מתלמידי בית הספר, וכן הפינה הפופולרית – פינת בישול ואפיה משותפת. ככל הנראה בקרוב תיפתח גם קבוצת יצירה וציור. הפעילויות מתאימות למבוגרים מעל גיל 18, לאנשים עם מגבלה או עם צרכים מיוחדים כלשהם – לכל מי שמסוגל לתקשר ולשתף פעולה. ישנה אפשרות גם לאנשים ללא מגבלה להשתתף בפעילות. המרכז לחיים עצמאיים מזמין את ידידי עמותת אחלה להשתתף בפעילות.

  • בית מדרש בנושא לוח השנה העברי – בעקבות יוזמת של צוות עמותת אחלה – החל שיתוף פעולה בין המרכז לחיים עצמאיים ולתנועה המסורתית. הפעילות מתקיימת בימי חמישי, פעם בשבועיים, בשעות 17:00-19:30. הלימוד מתמקד ביהדות, חגים, ותנ"ך. הוא מתאים לדתיים וחילוניים כאחד, והוא מיועד לאנשים עם או בלי מגבלות. אנו רואים חשיבות רבה בשיעור בו משתתפים דתיים, חילוניים, אנשים עם ובלי מגבלה. הלימוד המשותף מונחה על ידי כרמל פרנקל. במהלך הלימוד קוראים מן המקורות, וכן שומעים שירים עכשויים ודנים בהם. הדיון בקבוצה מעניין ומרתק וכל הקבוצה לוקחת חלק בדיון.

יוחנן פלוסר ויואב לוי בכנסת

  • מפגש בכנסת עם הצוות הבכיר במשרד הרווחה – בחודש דצמבר הצגנו את מיזם מרכז היענות בפני שני יועצים בכירים של השר, הרגשנו שישנה אוזן קשבת והבנה לכך שמיזם זה הוא ייחודי ואין דומה לו בארץ, ולכן יש צורך למצוא את הדרך כיצד לקדמו. במהלך השיחה דנו בהרחבה במצב שרותי הרווחה בארץ, ודיברנו על הצורך בשינוי אך ברור כי דרוש זמן רב לשם השגת יעדים אלה אך ישנם דברים שניתן לקדם כבר כעת. התרשמנו לטובה מכך ששני היועצים מכירים את השטח ומנכונותם לעשות עבודה משמעותית וכן מהעשייה שמקדם שר הרווחה. בין השאר העלינו בפני יועצי השר את סיפורו של אדם שאנו מלווים ושעבר תקופות מאוד קשות בחייו, והוא ללא משפחה ובודד בעולם. קיימנו התייעצות עם יועצי השר בשאלה כיצד ניתן לעזור לאדם זה.

  • שיתוף פעולה עם ארגונים בארץ ובחו"ל – אנו נפגשים עם ארגונים הפועלים בארץ ובחו"ל בכדי ללמוד אחד מן השני ולהגיע לשיתופי פעולה. בין השאר נפגשנו עם נציגת ארגון נפש בנפש – ודיברנו על הצורך בשינוי חקיקה עבור עולים חדשים עם צרכים מיוחדים – אשר צריכים להמתין כשנה בכדי שיוכלו להגיש תביעה לביטוח לאומי.

  • כמו כן נפגשנו עם מרינה וסרמן מנהלת ארגון לסיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים בסנטה קלרה, ובסן מטאו שבמדינת קליפורניה בארה"ב. מרינה באה להתרשם ממודל העבודה שלנו במרכז – ורצתה ללמוד ממנו בכדי שתוכל ליישמו בארה"ב.

  • שיתופי פעולה עם ארגונים ועמותות בארץ – אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה עם עמותו שונות ובעיקר עם ארגון שק"ל – ונפגשנו איתם מספר פעמים החודש בכדי לסייע לכמה משפחות לקבל שרות תעסוקה, דיור ופנאי המתאימים להם ביותר.

  • ייעוץ עמיתים – ישנם מפגשים משותפים לצוות עם יועצי עמיתים של המרכז לחיים עצמאיים – יוחנן משתתף באופן קבוע במפגש יועצי עמיתים שמתקיים אחת לחודש.

בניוזלטר הבא נמשיך לעדכן על העשייה בעמותה. שמרו על קשר! שיהיה לכם אחלה יום!


bottom of page