top of page

הודעות נבחרות

Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.

הודעות האחרונות

הודעות האחרונות

ארכיון

חפש לפי תגיות

חפש לפי תגיות

No tags yet.

לעקוב אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • SoundCloud Social Icon

עזרו לנו להציל את משפחתה של שושי! כיצד? רק שתפו עם כמה שיותר אנשים!


לפני כמה חודשים התראיינתי אצל קרן נויבך ברדיו וסיפרתי על עבודת עמותת אחלה זאת בניסיון למצוא שותפים שיסייעו למנוע את סגירתה של העמותה ולאפשר את המשך עבודת העמותה עם המשפחות שמערכות הרווחה, החינוך והבריאות לא מצליחות לתת למענה. עמותת אחלה הצליחה עד היום לתת מענה לכמעט מאה משפחות שלהן בני משפחה עם צרכים מיוחדים מורכבים המצויות במצבי מצוקה קשים מנשוא וללא פתרון, להציע להן פתרונות יצירתיים וליישם פתרונות אלה בשותפות עם הרשויות. כתוצאה מהחשיפה אצל קרן נויבך לא הגיעו תומכים או סיוע. החשיפה הביאה דווקא לפניית משפחות חדשות במצבים קשים. אחת המשפחות היא משפחת פרץ שללא פעילות עמותת אחלה תתפרק בקרוב וכל בני המשפחה יהפכו למקבלי קצבאות באופן קבוע ושרובם ימצאו עצמם במוסדות סגורים ללא לכל ימי חייהם, דבר שניתן למנוע בסיועכם! כיצד? בעזרת העברת סיפור זה וסיפור שיועבר אליכם בכל שבוע לכמה שיותר חברים ברשת שיכירו את פעילות מרכז היענות של עמותת אחלה. בכל שבוע יגיע אליכם סיפר שבועי של הצלחה. אני מבקש מכם להפיץ את הפוסט השבועי שאעביר אליכם לכל חבריכם ולכל מי שניתן ולבקש מהם להפיץ זאת הלאה. אין ספק כי הפצת הסיפור השבועי שכול סיפר הוא סיפור הצלחה יביא בהמשך אנשים טובים שירתמו להיות שותפים ולתרום מיכולתם האנושית והחומרית, מכישורים ומקשריהם על מנת להבטיח את המשך פעילותה החשובה של עמותת אחלה. הפעם בניגוד לסיפורי ההצלחה בהמשך אביא סיפור שהטיפול בו טרם הסתיים ותלוי בהמשך קיומה של עמותת אחלה ותלוי בהעברה קבועה של סיפורים אלה באמצעותכם לכל מי שניתן:

שושי היא אם חד הורית גרושה עם מטען גירושין שלילי קשה מאוד. לשושי תאומים בני שש עשרה, שניהם עם צרכים מיוחדים מורכבים. האחד רועי למד בכיתה מקדמת בבית ספר רגיל והשני יקיר למד בבית ספר לחינוך מיוחד. ליקיר בעיות התנהגות מורכבות מאוד והוא למעשה שולט, מנתב ומנהיג את כל בני הבית המצויים בחרדות קשות מאוד ומפחדים מאוד ממנו ולמעשה מבצעים מיידית כל בקשה שמוצגת מצידו על מנת למנוע התפרצויות קשות המסכנות אותו ואת משפחתו. החל מבקשה לאכול דבר מה, דרך נסיעה מיידית לגן שעשועים שנמצא במרחק רב מאוד מהבית, וכלה בסירוב מוחלט ללכת לבית הספר כבר למעלה משנה. האמא שושי התגוררה עד עתה אצל הוריה באחד המושבים באזור ירושלים היא חולה כרונית במחלה מורכבת מאוד. בשל המצב הכלכלי הקשה החליטה האמא לעבוד לגור עם שני הבנים אצל הוריה, מה שהביא לחיכוכים רבים וקשים ולהתפרצויות קשות מצדו של יקיר. הסבא והסבתא לא יכלו להכיל את יקיר, מה שהוביל לזריקתו של יקיר מביתם ולחוסר נכונות מצידם כי יחזור לגור בביתם ולמעשה כך גורש ומצא עצמו ישן במיטה אחת עם אביו על גג של בנין בחדרון קטן. במשך שמונה חודשים נסע יקיר עם אביו למקום העבודה שלו והיה צמוד אליו לכל אורך היום. ברגעים קשים של יקיר הוא עשוי להתפרץ לכביש ללא אחריות ולרוץ לעבר מכוניות, לנסות לבלוע זכוכיות והכל מתוך מצוקה ורצון לתשומת לב והפעלת לחץ על בני המשפחה. האח רועי מנסה בכל מאודו לחוות את חיי אחיו ונצמד ליקיר אחיו התאום בכל חוויה רגשית וכל מקום ובכל אירוע.

למעשה לרועי אין חיים משלו, כעין אח תאום סיאמי של יקיר בנפש וברגש. למה הדבר דומה? לאח תאום שנפל לבאר מלאה במים ובא אחיו התאום להצילו ונמשך אחריו, נפל לבאר והכניס עצמו לסכנת טביעה. האמא המזדהה עם מצוקות בניה התאומים נמשכת רגשית ונפשית בשל מצוקותיה לאותה באר ונופלת גם היא לתוכה בין מתוך הזדהות ובין מתוך שרון להציל את בניה ואיש לא מושיע. אנו זקוקים לעזרתכם על מנת להוציא את המשפחה מבאר המצוקה והאובדנות. אתם יכולים לסייע להם בפעולה פשוטה מאוד! כיצד? אתם שקיבלתם את הפוסט העבירו אותו מעתה לכל חבריכם בכל שבוע. בכל שבוע יגיע אליכם סיפור משפחתי אחר שישלח להם לכל חברכם. לפני חודשיים אושפזו יקיר ורועי בבית חולים פסיכיאטרי, לא ביחד. היה זה לאחר התפרצויות קשות ביותר ומסוכנות של יקיר שהתנהגותו הקשה פורשה כאובדנית והיוותה סכנה גם לשאר בני הבית. ניסיון בליעת זכוכית, חיתוך כבלי חשמל חיים בבית באמצעות מספריים, התפרצויות קשות ומסוכנות אחרות ועוד. בעקבותיו גם רועי עמד על סף ביצוע מעשי אובדנות. זו פעם ראשונה בחיי שעמדתי בפני שופטת בבית המשפט על מנת לשכנע אותה כי הוא חייב אשפוז ואסור לשחרורו. עד היום פעלתי בחיי רק על מנת להוציא אנשים מבתי חולים פסיכיאטריים. יקיר אושפז ראשון ורועי שכנראה רצה לחוות את החוויה וההזדהות עם אחיו, היה השני שאושפז. היו אלה תקופות קשות מנשוא. האמא התפרקה. יקיר אינו מבקר בבית הספר למעלה משנה, דבר שלא מפריע לאיש במערכת החינוך ואיש לא גילה התעניינות במצבו. רועי המזדהה עם מצבו של יקיר בכל דבר ועניין, חדל גם הוא לבקר בבית הספר למרות ניסיונות המחנכת והיועצת וביקורי שלי בבית הספר יחד עם שושי. ההזדהות המלאה של רועי עם יקיר לא אפשרו לו ללכת לבית הספר ולהותיר את יקרי לבד בבית.

המשפחה מטופלת בתחנה לבריאות הנפש בירושלים שהרימה ידיים לאחרונה. לפני מספר חודשים הגיעה אלי, למרכז היענות של עמותת אחלה, הסבתא של המשפחה שבביתה התגוררה המשפחה עד עתה והתברר כי הסיפור מורכב בהרבה יותר, כיוון שישנם עוד בני משפחה המצויים בבית שנים רבות ללא מעש במצבי מצוקה קשים וללא פתרון. מערכת הרווחה כלל לא ידעה עליהם. כמובן ש"הפתרון" הקל שמציעה מערכת הרווחה ובריאות הנפש הוא לפרק את המשפחה ולהוציא את הבנים מחזקת האם למוסדות כאלה ואחרים. האם זהו פתרון ? לא מדובר באמא הפוגעת בילדים, מדובר בשלושה בני משפחה המצויים במצוקה וזקוקים לליווי מקצועי לכל אחד ואחת מהם לחוד ויחד. חובה עלינו כחברה למנוע ככל שניתן פירוק משפחה זו ולהעניק לה תמיכה מקצועית וכוללנית. הטענה כי אין כוח אדם ואין משאבים הנה הזויה: כמה יעלה למדינה שעת טיפול בשושי, רועי ויקיר? לתמיכה זו אין משאבים אך להכנסת שני הבנים למוסדות שעלותה תהיה לפחות פי עשרה מטיפול זה ישנם משאבים. עמותת אחלה עד היום לא זכתה בשקל אחד של תמיכה מהמדינה ובימים אלה מנסה למצוא את דרכה לשם קבלת תמיכה כלשהי בעתיד. משפחה זו זקוקה לטיפול וליווי שתפקידו לבנות בבני המשפחה אמון בעצמם ולהביא אותם לאחריות כלפי עתידם. האמא מצויה בייאוש מוחלט בימים אלה. לאחרונה בעידודנו שכרה דירה ויצאה עם הבנים לדירה משלה אך עתה היא מבלה 24 שעות עם הבנות שאין להן כל עניין בחיים ומנותקות מהחברה ומהקהילה וכמובן שאינן מצויות במסגרת חינוכית ומצבן נעשה יותר ויותר מורכב וקשה. אנו מצויים בתחילת העבודה עם משפחה זו. אנו זקוקים לסיועכם בהעברת הפוסט הזה לכל חבריכם יאשפר בסופו של דבר להמשיך ולתמוך במשפחות אלה.

כז היענות של עמותת אחלה מנע בעבר פירוק משפחות, מנע אשפוזים פסיכיאטריים מיותרים והחזיר את המשפחות לתפקוד מלא. סיפורי הצלחה מרגשים אלה ישלחו אליכם מעתה בכל שבוע על מנת שתעבירו אותם לכמה שיותר חברים ברשתות האינטרנט החברתיות. עד היום עברו במרכז למעלה מתשעים משפחות שחזרו לתפקוד בקהילה וחיות כיום באיכות חיים טובה לאחר שמצאנו פתרונות ויישמנו פתרונות אלה בשיתוף עם מערכות הרווחה, החינוך והבריאות. גם ליקיר, רועי ולאמא שושי מגיע לצאת ממעגל הטראומה והנואשות ומאשפוזים פסיכיאטריים חוזרים ולחזור למסלול שיקום וחינוך ולחיים נורמטיביים, לתפקוד מלא בקהילה ולאיכות חיים טובה. אנו לא נוכל להמשיך לסייע למשפחות אלה כמו למשפחתה של שושי ללא מציאת שותפים. אתם הם אלה שיכולים לשנות את מצבם של משפחות אלה ! כיצד ? העבירו בכל שבוע את הסיפור השבועי של ההצלחות הקודמות שלנו לכל חבריכם ומכריכם ובניהם ימצאו בוודאי אלה שיוכלו לתמוך ולהיות שותפים בסיוע למשפחות אלה.

כיצד? העבירו בכל שבוע את הסיפור השבועי של ההצלחות הקודמות שלנו לכל חבריכם ומכריכם ובניהם ימצאו בוודאי אלה שיוכלו לתמוך ולהיות שותפים בסיוע למשפחות אלה. בתודה יוחנן פלוסר – מנהל מרכז היענות תוכלו לפנות אלי בכל רעיון ואפשרות להיות שותפים בסיוע למשפחות אלה achla.amuta@gmail.com או טלפונית 050-5956391


bottom of page