הודעות נבחרות

Posts are coming soon
Stay tuned...

הודעות האחרונות

הודעות האחרונות

ארכיון

חפש לפי תגיות

חפש לפי תגיות

No tags yet.

לעקוב אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • SoundCloud Social Icon

מה מציע "מרכז היענות" למשפחה?


לחץ על תמונה להגדלה


נותני השירות: עמותת אחל"ה – איכות חיים לאדם השונה.


אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות: ילדים ובוגרים בכל הגילאים עם צרכים מיוחדים שאובחנו כאוטיסטים או כאנשים בעלי לקויות למידה, אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ובעיות התנהגות.


תיאור השירות: מתן ליווי, הדרכה ותמיכה למשפחה ולאדם המיוחד בהתמודדותם עם אתגרים בתוך המשפחה ובקהילה. גישור, קישור, תיאום, ליווי, וסנגור בין המשפחה לגורמי הרווחה, הבריאות, החינוך והתעסוקה. הצעת פתרונות יצירתיים לאדם עם צרכים מיוחדים בתחומי הדיור, הרווחה, התעסוקה והבריאות (פיזית ונפשית), ליווי והדרכת המשפחה ביישום פתרונות אלה בשותפות עם גורמי הקהילה מתחומי הרווחה החינוך והבריאות.


גישת העבודה: גישת העבודה ב"מרכז היענות" הינה רב מקצועית והוליסטית הנותנת אמון מלא באדם עם הצרכים המיוחדים וביכולותיו. יש לעסוק ב"יש" שבאדם ולהעצים אותו על מנת לסייע לו לשקם את עצמו ולהימנע מהתמקדות ב"אין" כלומר במוגבלויותיו דבר המביא אותנו לא אחת לגישה שאינה מעניקה אמון באדם ובמשפחתו. אמון זה הוא תנאי הכרחי בעבודתנו עם אנשים בכלל ועם אוכלוסיות מיוחדות בפרט. בד בבד מוטלת עלינו החובה להיכנס לנעליהם של האחר ומשפחתו על מנת להכיר את הקשיים ואת מקומם ולהציע להם דרך חדשה שתביא אותם לאיכות חיים טובה יותר.


מודל העבודה במרכז: מרכז היענות מסייע למשפחות באמצעות שלושה מעגלי תמיכה:

  1. המעגל הראשון – הוא מעגל שבו חברים שלושהאנשי מקצוע: עובד סוציאלי, איש חינוך ומטפל. לאחר תהליך לימוד והיכרות מעמיקים אנשי הצוות פוגשים את המשפחה באופן קבוע ומלווים את המשפחה לאורך כל התהליך שהיא עוברת.

  2. המעגל השני – חברי המעגל השני הם: עובד סוציאלי , נוירולוג, פסיכיאטר, אנדוקרינולוג, מטפלים הוליסטיים, ואנשי מקצוע נוספים על פי הצורך. אם בהמשך עולה הצורך – חברי המעגל הראשון מתייעצים עם חברי המעגל השני, ולעיתים המשפחה אף פוגשת בעצמה את חברי המעגל השני.

  3. המעגל השלישי – מיועד למשפחות המבקשות או זקוקות לטיפול אינטנסיבי אישי או משפחתי. מעגל זה מורכב ממטפלים מקצועיים שמוכרים ע"י צוות מרכז היענות ושעובדים באופן פרטי. צוות המרכז מתאים לכל משפחה את המטפל על פי צרכיה.


אופן קבלת השירות: ניתן לפנות למרכז באמצעות הטלפון, הדוא"ל או באמצעות מילוי טופס פנייה באתר עמותת אחל"ה. טלפון 02-650-5276 (מענה קולי הפועל 24 שעות ביממה). ניתן לשלוח הודעת דוא"ל. לאחר הפנייה תקבע פגישת היכרות ראשונית.